2 april 2014

Lente op de kinderboerderij

Van de week waren DH en ik (weer eens) naar de kinderboerderij. Er waren allemaal geitjes en lammetjes geboren, zo lief om te zien. Veel van de kleintjes hadden de navelstreng nog, en ze stonden nog erg bibberend op hun pootjes, dus ze waren echt nog maar een paar uren/dagen oud.
Lekker drinken

Dit lammetje was kleiner dan Janosch is!
Een van de schapen stond apart in een weitje. Ze kwam erg hard aangerend toen ik er langs liep. Ik was even bang dat het beest mij een heuse kopstoot ging geven, maar wat bleek: mevrouw wilde erg graag geaaid worden. Schapen willen dat eigenlijk nooit, dus ik heb me maar even opgeofferd. Wat een heerlijk zachte vacht heeft ze, mijn handen verdwenen er helemaal in. En ze bleef maar terugkomen om te knuffelen, zo leuk.
Knuffelschaap

Lekker zacht!
Toen de kat zag dat ik een camera bij me had, ging hij helemaal uit zijn dak en gaf een echte show weg. Rondjes draaien, op z'n buik, op z'n rug, heen en weer, helemaal door het dolle heen. Uiteindelijk ging hij toch ook nog even netjes poseren voor me. Deze kat is echt dol op knuffelen. Vaak als ik op mijn hurken ga zitten om hem te aaien, komt ie al op schoot zitten. Misschien moet hij Janosch eens schoot-les geven?
Gijsje, de kat van de kinderboerderij
De zwart-witte koe wil ook altijd wel even kroelen. Wat is ze groot geworden zeg, we hebben haar echt zien opgroeien van een klein kalfje tot dit reusachtige beest. Haar rug komt ondertussen net zo hoog als mijn hoofd, en ze is bijna net zo groot als de bruine koe, alleen nog niet zo breed. Wat een heerlijk zacht beest. Altijd nieuwsgierig, en altijd lief.
Knufelkoe
En zelfs deze koe kwam nieuwsgierig aangelopen, ze was dit keer niet schrikkerig. Ze bleef gewoon bij ons staan, en uiteindelijk wilde zelfs zij geaaid worden, dat was geloof ik nog nooit gebeurd. Wat een indrukwekkende beesten zijn het.
Lief!
Dus het was een heerlijke dierenknuffeldag, ik liep helemaal te stralen toen we weer naar huis gingen. Janosch bleef maar aan mijn handen snuffelen, daar waren zoveel geuren te ontdekken...

Geen opmerkingen :

Een reactie posten