16 april 2014

Lammetjes voor een babytje

Mijn zusje M. heeft op 16 maart een zoontje gekregen, Sverre. Ik was al begonnen met iets te borduren voor hem, maar het wil niet helemaal zoals ik het wil. Ik borduur op grijs aida, maar ik heb er eigenlijk alleen maar ruzie mee. Aida schijnt de ideale stof te zijn om te leren borduren, maar hoewel ik best wel kan borduren, maak ik de ene telfout na de andere. Ik geloof dat ik het 1e lammetje wel bijna 2 keer geborduurd heb... En er zitten nu nog steeds fouten in, maar ik laat het maar zo, na wat kunst- en vliegwerk. Verder was het patroon wel erg zoet en lief, dus ik heb bijna alle kleuren aangepast om het wat stoerder te maken, in de hoop dat het niet alleen voor hele kleine babytjes geschikt is. Ik moet er nodig weer eens mee verder, want mijn neefje is ondertussen alweer precies 1 maand oud.

Zover was ik begin maart:


En zover was ik eind maart:



Zoals je ziet, maken de stiksteken echt wel verschil. Zonder die steekjes is het 1 grote wit/beige blur, maar als je dan de stiksteken maakt, is het echt opeens een lammetje. DH en ik hadden toevallig voor Sverre ook een lammetjes-knuffel gekocht, die vonden we erg leuk. En het past ook wel goed bij een kindje dat in het voorjaar geboren is. Nu ik zo de foto's zie, heb ik toch wel weer zin om ermee verder te gaan. Nouja, misschien vanavond weer een uurtje...

Geen opmerkingen :

Een reactie posten