5 december 2014

Giraffenkaart en update van de vos

Ik heb een kaartje voor een jarige vriendin gemaakt. Zij is een enorme giraffengek, dus ik maakte voor haar dit toepasselijke kaartje:
De bloem is donkerbruin
 Ik wilde eerst een ander kaartje maken, maar daar zaten zoveel kwartsteken in, dat zou een half jaar duren voordat het klaar was. Later hoorde ik van Tonny dat zij precies diezelfde kaart voor Peetje wilde maken, maar ook zij was afgehaakt vanwege die kwartsteken. Haha, stel je voor dat we allebei wel hadden doorgezet, dan had Peet 2x dezelfde kaart gekregen...

Even een close up
Verder is van mijn Rode Vos de 1e blz helemaal af, en ook al een stuk van de blz eronder. Ik vind het niet mooi om een hele blz precies af te maken omdat ik bang ben dat je toch lijntjes blijft zien, en het scheelt weer een keer aan- en afhechten. Zover was ik van de week:

1e blz helemaal af, op 2 december
Leuk dat er al wat kleur in begint te komen, dit is de rug van het vosje. Mooi met al die herfsttinten, daar hou ik wel van.

Ik zie op veel blogs dat mensen de "stitch and park" methode doen met grotere borduurwerken. Ik heb er een paar filmpjes van gevonden op Youtube waarin het best duidelijk wordt uitgelegd, maar ik geloof toch niet dat ik zo zou kunnen werken met al die losse draden aan je werk. Ik werk gewoon lekker per kleur. Ik markeer met een gele stift op 1 blz bijv. alle $ symbooltjes, die borduur ik, en na het borduren kleur ik ze roze zodat ik weet dat ik ze gehad heb. Dit doe ik ook op de aangrenzende pagina, en zo loopt het mooi in elkaar over. Bij de 1e kleur moet je goed tellen, dus dan komt het grid goed van pas, maar bij de volgende kleuren wordt het al steeds makkelijker te zien waar je moet zijn. Ik kan alleen nergens vinden of die methode ook een naam heeft... Nouja, maakt ook niet uit, als het maar werkt.

Een fijne dag allemaal, en voor wie lief is geweest het afgelopen jaar: veel plezier met pakjesavond!





1 opmerking :

  1. Wat een mooi kaartje

    Fijn uiteinden en een heel gelukkig gezond, liefdevol 2015, met heel veel creativiteit

    Groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen