27 december 2014

Kerstkaarten gemaakt

Voor een paar vriendinnen heb ik kerstkaarten geborduurd. Ik was eigenlijk van plan om er een stuk of 5-6 te maken. Ik had een mooi duidelijk patroontje gevonden op internet (ach ja, ik heb een doos vol kersttijdschriften en dan borduur ik iets dat ik op internet vind...) en dat zag er wel mooi uit, en vooral niet al te moeilijk om er 6 van te maken.
Rood voor Bea
Linnen stofje geverfd in de thee, van kleur verlopend garen van DMC gezocht en aan de slag. Maar dat viel dus een beetje tegen. Ik kan normaal best borduren en goed tellen, vaak nog beter op linnen dan op aida. Maar nu ging ik echt elke keer de mist in en kwam ik een draadje te hoog of te laag uit. Meestal vind ik het niet storend, ("embrace imperfection" zeiden we altijd bij het scrappen, en dat kan meestal ook best met borduren) maar met dit patroon was het geen gezicht. 
Blauw voor Tonny
Het komt erop neer dat ik elke kaart zeker 2x geborduurd heb voor het goed genoeg was. Ik heb dus wel 6 borduurtjes gemaakt, maar het zijn maar 3 kaarten geworden, en die gaan dus naar een zeeeeer select gezelschap.
Paars voor Peetje
Sorry voor alle andere mensen, jullie krijgen dus gewoon een gekochte kaart...
Nog even alledrie op een rijtje
Ik kan dit bericht nu pas posten, want de kaarten zijn vandaag pas aangekomen, ze hebben er erg lang over gedaan. Het was vast druk bij de post...

Uiteindelijk is het trouwens ook nog wel goed gekomen met het kerstgevoel. 1e kerstdag waren we lekker lui (om niet te zeggen afgepeigerd) met zijn tweetjes thuis, lekker een boek lezen en wat borduren, wel onder het genot van wat lekkere hapjes natuurlijk. 2e kerstdag waren we bij mijn vader, alle 3 mijn zussen met aanhang waren er ook, dus dat was een huis vol. Het was best gezellig, maar het allerleukste was toch wel de poes in de kerstboom, en vooral de consternatie die dat opriep bij mijn neefje van 2,5.
Poes in de kerstboom


Geen opmerkingen :

Een reactie posten