30 juli 2014

Lapje in stersteek

Van de week zei ik al dat ik mijn 1e lapje voor mijn pronkrol nog zou laten zien, en hier is het dan:

Lapje in stersteek, gemaakt mei/juni 2013
Het hele lapje is in stersteek gemaakt, erg leuk om een keer te proberen, en het ziet er meteen weer heel anders uit dan de kruissteek.

Vorig jaar zaten wij een tijdje zonder wasmachine. Ik moest een aantal keer met tassen vol was naar de wasserette, en tijdens het wachten daar werkte ik aan dit lapje. Ik vond de 2 randjes onder de cijfers wel wat weg hebben van alle wasmachines die daar stonden te draaien, dus dit lapje noem ik ook wel mijn wasserette-lapje. Ik wist toen nog niet dat ik een jaar later mee zou gaan doen aan het Randje Per Week project, dat helemaal vol zit met dit soort randjes...

Het patroon komt van Jookies. Zij heeft nog veel meer leuke dingen om een pronkrol te maken. In totaal heb ik nu dus 3 lapjes af voor mijn pronkrol. Misschien wordt het nog wel eens wat ;-)

2 opmerkingen :

  1. Wat ziet dat er leuk uit Betty, stersteekjes zijn ook leuk om te doen! Wat een bijzondere naam heeft je lapje gekregen. Heb je alle patroontjes van Jookies voor je eigen pronkrol?

    BeantwoordenVerwijderen