24 november 2014

Alweer op de helft met de Kaffe Fassett quilt

45 redelijk simpele blokken
Ik ben alweer op de helft van de Kaffe Fasset quilt. Nouja, qua werk nog niet helemaal want ik moet in totaal 90 blokken maken, en ik heb nu de 45 makkelijkste af. Het andere blok is wat bewerkelijker, maar dat gaat ook wel lukken. 

Zo ziet 1 blok eruit
    
Wel met een beetje poepgroen erbij want dat "moest" van Judith

Dit is echt een snelle quilt om te maken: het snijden van de stof gaat met meerdere laagjes tegelijk, en het naaien gaat met het machientje, dus in no-time heb je 45 blokken af.
En natuurlijk wel nog een kattenstofje erin
Ik wist niet dat quilten ook zo snel kon gaan! Het leuke is: Bonnie Hunter heeft van de week net weer een workshop gegeven van dit patroon, en op haar blog is een uitgebreid verslag daarvan te lezen. Het leuke vind ik dan dan je diezelfde blokken ziet, maar steeds in een andere kleurencombinatie! Je kunt er eindeloos mee variëren!

2 opmerkingen :

  1. Ziet er goed uit Betty! Je gaat ook snel hoor. Wat een feest van kleur zijn die Kaffe Fasset stoffen toch! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Groeten van Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh my goodness!!!! So so gorgeous! I love Kaffe -- and this is just going to be stunning! Love how it looks! Thanks so much for commenting on my blog. Yes, I do know about the small corrections on His Eye. Thanks so much for checking. I should really mention them on my blog, but I keep forgetting to. Maybe I mentioned them once? Or maybe not. lol!

    BeantwoordenVerwijderen