26 juni 2014

Eerste blokken van de Passion Sampler

Het borduren aan de Randjes wou even niet zo. Ik had ergens mooie roosjes gezien, dus die wou ik graag naborduren. Ik heb de onduidelijke foto vele malen vergroot, maar die werd er alleen maar wazig en nog onduidelijker van. Ik probeerde op ruitjespapier de roosjes na te tekenen, maar het leek nergens op. En toen ik na veel geploeter eindelijk een half roosje getekend had, en de andere helft met behulp van een spiegeltje wou maken, werd het wel een erg statisch geheel, het was niet naar mijn zin.

En wat doet deze troela dan...

Inderdaad, Randjes aan de kant, en gewoon lekker aan iets heel nieuws beginnen. Ach ja.

Nou heb ik hier dozen en dozen vol mooie stofjes staan, in alle kleuren van de regenboog, en een plank vol fantastische quiltboeken, maar ik was nog steeds moed aan het verzamelen voor het maken van een samplerquilt. Ik zou dolgraag een Dear Jane of een Sylvia's Bridal Sampler maken, maar ik vind het ook wel een beetje "eng" (nouja, het bijt niet...) maar vooral moeilijk. Ik ben namelijk nog maar een BP'er (Beginnende Prutser) en deze quilts zijn echt nog wel wat te hoog gegrepen voor mij. Denker-de-denk, wat nu.

Op internet was al een paar keer deze quilt van Passion patchwork langsgekomen.

Foto: Passion Patchwork

En toen ik er eens goed naar keek, bleek dat het blokken zijn van 18x18 cm, en over het algemeen met niet alteveel stukjes stof per blok. Dat is weer eens iets anders dan 249 flintertjes stof op 10x10 cm... Dus ik trok de stoute schoenen aan, en ben gewoon begonnen. Lekker aan de slag met malletjes, stiften, lapjes. Blok 1 had ik in een mum van tijd klaar, en ik vond het hartstikke leuk om te doen.

De kleuren steken mooi tegen elkaar af, waardoor je de vormen goed ziet, en ik vind het erg leuk hoe ik het blauw gebruikt heb. Alleen die zwart-witte driehoekjes ertussen voegen ging niet helemaal makkelijk, dat moest een paar keer opnieuw. Maar het is gelukt en ik ben er best tevreden over. Appeltje eitje, dit kan ik best...

Blok 1
Zelfs de puntjes zitten strak

Toen kwam blok 2. Dat was meteen een heel stuk moeilijker, met 41 stukjes stof. Ik heb er 2 hele dagen op zitten prieken, maar het is uiteindelijk gelukt.

Blok 2

De vorm is goed, de puntjes kloppen zo goed als. En toch ben ik er niet tevreden over. Je ziet haast niet dat er een ster in het midden zit. Ik denk dat ik er teveel kleuren in heb gepropt. Misschien maak ik het hele blok nog een keer, maar dan in 2 stofjes: 1 zwart-kleurige voor de ster en 1 zwart-witte voor de rest. Nouja, ik ga er nog even over nadenken, het heeft geen haast.

Dit zijn dus wel kleine stukjes stof, 2x2 cm

Geen opmerkingen :

Een reactie posten